Banner 468 x 60px

 

6 Haziran 2010 Pazar

etli türlü yemeği nasıl yapılır

0 yorum

Yemek içerisinde eti çok seven biri değilim. Olmasa daha iyi olur diyenlerdenim. İşimiz tarif vermek olduğuna göre, çeşit olsun arşivimizde bulunsun diye türlümü etli yaptım. Et olarak kuşbaşı kuzu eti kullandım. Kuzu eti çabuk pişer, bu nedenle her çeşit etli yemeklerde rahatlıkla kullanılabilir. Yalnız, her insan kuzu etini sevmez. Bu yüzden, öyle de bir olumsuz tarafı vardır kuzu etinin. Ne yapalım, tarifi uzun tutmamak için yemeğimde dana etini tercih etmedim. Türlü içerisinde iki sebzem noksan, taze fasulye ve bamya. Bamya henüz piyasaya çıkmadı veya ben göremedim. Taze fasulye ise, yine tarifimi uzatmamak adına dana etinin akıbetine uğradı. Çünkü, fasulye geç pişen bir sebze. Sultan, etli türlüsünü bu tarifle yapar. Hadi bakalım, kolay gelsin.

Neler Lazım
250 gram kuşbaşı kuzu eti
iki patlıcan
iki patates
iki kabak
bir soğan
iki diş sarımsak
iki sivri biber
bir domates
bir kaşık salça
yarım çay bardağı zeytinyağ
karabiber, kimyon, tuz

Yapılması
patlıcan, patates, kabak, soğan, domates ve biberi doğrayın
yağ içinde eti, rengi dönünceye kadar kavurun
üzerine soğanı katın kavurun, üzerine sarımsak ve biberi katın kavurun
ardından salçayı katın kavurun, üzerine domatesi katın kavurun
patlıcan, patates ve kabakları katın karıştırın
üzerine 2 bardak sıcak su, karabiber, kimyon ve tuzu katın
tuzunu ayarlayın, kapağı kapatın
ağır ateşte etler yumuşayıncaya kadar pişirin
Tarif bizden yapması sizden, hadi kolay gelsin.
Sultan

0 yorum:

Yorum Gönder