Banner 468 x 60px

 

26 Mayıs 2007 Cumartesi

Firikli Bulgur Pilavı

0 yorum
Firikli Pilav

BULGUR SEVERLERE :)
Ben bulguru çok seviyorum, herhalde bir tek çiğ bulgur yemiyorum desem yeridir :)
İçinde bulgur olan her yemek benim için güzel, ama Çiğ Köfte,
Kısır ve Bulgur Pilavı listemin en başında gelen asla hayır diyemeyeceğim lezzetler.
Firikli Bulgur Pilavı'nın tarifi Filiz Yenge'den. Sadece Firikli Pilavda duymuştum ama henüz yeme fırsatım olmadı. Bu pilav, gerçekten nefis oluyor, denemenizi tavsiye ederim.

Malzemeler
  • 1 Su Bardağı Firik (*)
  • 2 Su Bardağı Pilavlık Bulgur
  • 1 Su Bardağı Haşlanmış Nohut
  • Et Suyu
  • Tuz
  • 1 Çay Bardağı Sıvı Yağ

Yapılışı

  • Firik, bulgura göre biraz daha geç piştiği için, öncelikle bir miktar su ile haşlayın, yumuşayınca bulgur ve haşlanmış nohut ekleyin ve üstünü bir parmak kadar geçecek kadar et suyu ekleyip, pişirin.
  • Suyunu çekince, bir tavada kızdırdığınız sıvı yağı (arzu ederseniz tereyağ) üzerine döküp, karıştırın. 10-15 dk. dinlendirip, servis edin.
(*) Firik, Gaziantep yöresine ait bir bulgur çeşididir. Buğday başakları tam sararmadan toplanıp ateşte yaprakları yakılarak taneleri ayrılır. Acur dolması ile Firik pilavında kullanılır.

0 yorum:

Yorum Gönder