Banner 468 x 60px

 

10 Ağustos 2011 Çarşamba

2011'den Bir İftar Sofrası

0 yorum
2011'in İlk İftar Sofrası



İFTAR SOFRASI İÇİN MENÜ FİKRİ…

Sizlerle sohbet etmek istiyorum. Hem de sık sık. Tarif ekleyemesem de, sofra kurup paylaşayım, o da mı olmadı? “nasılsınız, bende iyiyim” demek istiyorum.

İşte bu gördüğünüz mütevazi ötesi sofrayı bunun için ekledim :)

Ramazan’ın -kendimize olanlar hariç- ilk iftar sofrasını annemler için kurdum Cumartesi akşamı.

Ama kurmayı planladığımı bırak, planlarımın yanından bile geçemedi sofra :) Oysa sabahtan markete gidip gerekli tüm alışverişi bile yapmıştım.

Cumartesi günleri genellikle çalıştığım için evdeki usta çalışmaları akşamları oluyor hep, bu hafta sonu kazara; “Cumartesi evdeyim” diyecek oldum, demez olaydım.

Öğleden sonra evi çekirge sürüsü gibi usta sardı :)

Ben, annem ve eşim her bir odada, bir ustanın başında idik. Dolayısı ile ne mutfağa girecek enerji kaldı, ne de onları oturup uzun uzun keyifli yiyecek hal… :)

Üzüntümden ağlayacak gibi olduğum anda annem beni çok güldüren esprisini patlattı; “kızım bize blogluk sofra kurmana gerek yok, bildiğin şeyleri yap, öyle değişik şeyleri arkadaşlarına yaparsın” :)

Blogluk Sofra!! Allahım aklıma geldikçe gülüyorum :)

Bu cümleden iki anlam çıkıyor aslında; annem beni yormak istemiyor bu kesin ama daha önemlisi annem riske girmek istemiyor.

Damak zevki yeni lezzetlere açık olmayan annemi, ilk defa deneyeceğim; Kremalı Güllaç Sarması, Ispanaklı Tavuk Rulosu gibi yemekler korkutuyor :)

“Değişik şeyleri arkadaşlarına yaparsın” cümlesinin Türkçesi; “kendine başka kobay bul” :)

Ve bir kez daha, annemin internet kullanmayışını fırsat bilip burada çatır çatır dedikodusunu yaptım.

Gün gelirde; “bir bakayım bu bizim kız neler yazıyor” der ise, yandığımın resmidir :)



Velhasıl kelam; yazdığım tüm etkenler bir araya geldi ve yukarıdaki sofra kuruldu… Sırf size ses etmek istediğim için eşimden bir kare fotoğraf rica edildi :)

Sofrada size fikir verecek bir şey yok belki ama hiç değilse bir günün menüsüne katkı olabilir diye düşünüyorum.

Özellikle Kilis Tava beş dakikada şipşak hazırlanan, ocak kirletmeyen ve sunumu ile oldukça tatmin edici bir yemek.



Soframızdakiler

0 yorum:

Yorum Gönder