Banner 468 x 60px

 

4 Şubat 2008 Pazartesi

Portakallı Haşhaş Tohumlu Muffin

0 yorum
Portakallı Muffin

KIŞ GÜZELİ :)
Mevsimi gereği şu anda evimizde en çok tüketilen meyve; portakal. Özellikle eşim bir seferde hatırı sayılır şekilde tüketiyor, benim kış meyveleri ile ne yazıkki hiç aram olmadığı için arada sırada suyunu sıkıp içiyorum sadece. Portakal kabukları sayısız şekilde değerlendirilebiliyor biliyorsunuz, kek ve kurabiyelerde, tatlılarda ve reçel olarak. Ben eşime her portakal soyduğumda, kabuklarını atıyorsam deyim yerinde ise içim acıyor, sanki portakalları bütün bütün çöpe atıyormuşum gibi.
Bu nedenle mümkün olduğu kadar portakal kabuğunu kullanacağım bir şeyler yapıyorum bu aralar. Kek, kurabiye yada hazır pudingin içine rendelemek gibi.
Portakallı kek aslında hepimizin bildiği, sıradan hatta benim artık deftere bakmadan aklımdan yaptığım kadar basit bir kek. Ama kendileri benim ilk başarılı muffin denemem olduğu ve tadı dışarda satılan hazır keklere benzetildiği için yayınlanmayı hakettiler :) Daha önce bir kaç kez muffin denedim ama her seferinde kalıptan süzülüp akan ve 1cm. yüksekliğinde muffinlerim oldu. Bu sefer kağıt kalıpları bir değil 3-4 tane kullandım (kalın oldular böylece) ve çok doldurmadım, komşu bloglarda görüpte özendiğim gibi normal görünüşlü muffinlerim oldu. Haşhaş tohumları da, Limonlu Kek'te olduğu gibi içinde tadını değiştirmediler ama yerken çıt çıt yaparak beni memnun ettiler :)

Malzemeler
  • 3 Adet Yumurta (Benim yumurtalarım çok küçük olduğu için 4 adet kullandım)
  • 1 Su Bardağı Şeker
  • 1 Su Bardağı Süt
  • 1 Su Bardağı Sıvı Yağ
  • 2,5 Su Bardağı Un
  • 2 Adet Portakal Kabuğu Rendesi
  • 1 Paket Kabartma Tozu
  • 1 Paket Vanilya
  • 1,5 Yemek Kaşığı Haşhaş Tohumu

Yapılışı

  • Yumurtaları ve şekeri, krema kıvamına gelinceye kadar iyice çırpın. Süt ve yağı ekleyin ve biraz daha çırpın.
  • Bir kaba, un, kabartma tozu ve vanilyayı birlikte eleyin. Haşhaş tohumu ve portakal kabuğu rendesini ekleyin, çırpma teli ile karıştırın. İstediğiniz bir kek kalıbına yada muffin kalıplarına döküp, önceden ısıtılmış 175 derece fırında 30-35 dk. batırdığınız kürdan temiz çıkıncaya kadar pişirin.

Portakallı Kek ile Truf

PORTAKALLI TRUF
Üstteki fotoğrafta görülen trufları da kalan son dört muffini değerlendirmek için yaptım. Aslında her truf yaptığımda aynı cümleyi kuruyorum, farkındayım :) ama bu seferkilerde, bu güne kadar yaptıklarım içinde en güzeli oldular.

Malzemeler
  • 4 Adet Muffin yada 4 Dilim Kek
  • 40-50 gr. Bitter Çikolata (8-10 tane kadar madlen kullandım)
  • 1 Çay Bardağı Süt
Yapılışı
  • Kekleri robotta çekin veya çatalla ezin. Çikolata ve sütü birlikte benmarie usulü yada mikrodalga fırında (en yüksekten bir düşük seviyede ve 1,5 dk. kadar) eritin.
  • Keke ekleyip, yoğurun. Buzdolabında 30 dk. kadar bekletin sonra istediğiniz büyüklükte yuvarlayın. (Ben içlerine birer fındık da koydum)
  • Hindistan cevizi ve kakaoyu karıştırın ve truflarınızı bu karışıma bulayın, buzdolabında 1-2 saat dinlendirip servis edin.

0 yorum:

Yorum Gönder