Banner 468 x 60px

 

12 Mart 2009 Perşembe

Akşam Yemeği Sofrası

0 yorum
Fatoş'un Sofrası

FATOŞ'UN LEZZETLİ SOFRASI...
Hafta sonu eşimle çok şık ve çok lezzetli bir sofraya konuk olduk. Blogumu düzenli takip edenler, bazı isimlere artık aşinalar. Fatoş gibi, Ahmed gibi :)
Fatoş, çok eski bir arkadaşım -artık yılını söylemekten çekineceğim kadar- ve paylaştığımız çok anı, birbirimizden öğrendiğimiz çok şey var.
Benim, -hani şu çok beğendiğiniz, sofralarım, sofra aksesuarlarım var ya- işte onların temelidir Fatoş. Evlenmeden önce bekar yaşadığı evinde bile, birbirinden güzel tabaklar, bardaklar kullanır ve ikramlarını çok şık yapardı hep.
Benim bir alışveriş merkezine girdiğimde, hiç bir yere bakmadan doğruca Paşabahçe ve Mudo'ya girmemin ve hiç bir şey almayacak bile olsam, "acaba yeni neler gelmiş?" diye şöyle bir bakınmamın da temelleri yıllar önce Fatoş tarafından atılmıştır.
"Mutfakta sadece kek, kurabiye yapılmaz, aynı zamanda yemek de pişirmek gerekir" şeklindeki fırçaları :) sonunda işe yaramış ve beni yemek de yapabilir hale getirmiştir :)
Hamarat arkadaşım hem uzun zamandır evli ve hemde "kariyer de yaparım, çocuk da yaparım, mis gibi de ev çekip çeviririm" atasözünün cap canlı bir örneği :)
Hafta sonu bizi mükemmel şekilde ağırladı, yemeklerinin hepsi birbirinden lezzetli idi, gitmeden önce "ben rejimdeyim, sadece et veya kereviz yiyebilirim" dedim ama.... Nerdee?
Tıka basa yedim hepsinden, hele makarna ! İki tabak yedim, pişmanmıyım ? Hayır :) dört gündür kereviz ve bamya yiyorum, açığı kapatmak için :)

Soframızda nelermi vardı?
  • Kırmızı Biberli Mercimek Çorbası
  • Kekikli Biftek - Patates Kızartması
  • Kremalı Parmesan Peynirli Makarna
  • Mevsim Salata
  • Peynirli Börek
  • Portakallı Zeytinyağlı Kereviz

Kremalı Parmesan Peynirli Makarna

KREMALI PARMESAN PEYNİRLİ ve FESLEĞENLİ MAKARNA
Makarnanın ismini yazmak, yapılış süresinden daha uzun onu belirteyim :)
Yapımı neredeyse makarna haşlama süresi kadar. Çok pratik ama inanılmaz lezzetli oluyor.
Eğer sizde dışarda yemek yerken makarnayı ana yemek olarak kabul edip, sipariş ediyorsanız :) ve benim gibi yoğun, babamın tabiriyle yerken ağzınızın içine bulaşan lezzetleri seviyorsanız bu makarnaya bayılacaksınız.

Malzemeler
  • 1/2 (yarım) Paket Makarna
  • 1 Kutu (200 ml) Krema
  • 1 Su Bardağı (rendelenmiş) Parmesan Peyniri
  • 1 Tatlı Kaşığı Kuru Fesleğen

Yapılışı

  • Makarnayı biraz sıvı yağ ve tuz eklediğiniz bol suda haşlayın. (Diri yada yumuşak olmasını kendi damak zevkinize göre ayarlayın)
  • Makarnayı süzün, parlak olmasını isterseniz, üzerine 2 su bardağı kadar su dökerek durulayın.
  • Ayrı bir tavada, kremayı, fesleğini ve parmesan peynirini karıştırın. Orta ateşte karıştırarak, kaynayıncaya kadar pişirin. Kaynayınca ocağı kapatın ve sosu sıcak makarnaya ekleyip karıştırın. Mutlaka sıcak servis yapın.

İlgili Yazılar;

0 yorum:

Yorum Gönder