Banner 468 x 60px

 

3 Mayıs 2010 Pazartesi

Kahvaltı Sofrası

0 yorum
ersofra1

2010 BALKON SEZONU AÇILDI :)
Buradaki sofrayı sanki daha geçen ay kurmuşum gibi…
“Bu yaz çok geç geldi ama nihayet balkon sezonunu açtık” demişim ve sanki yeni sarf etmişim gibi hissediyorum o cümleleri ama neredeyse bir yıl olmuş! İnanamıyorum…
Bu yıl da yaz hatta ilkbahar pek nazlı, tam geldi diyoruz, hop tekrar kış gelmiş, her akşam montları sanki aylarca giymeyeceğiz gibi dolabın en derin yerine asıyorum bir umutla ama sabah tekrar alıp giyiyoruz, biliyoruz ki akşam güneş batınca buz gibi olacak hava…
Henüz akşam yemekleri için olmasa bile kahvaltı sofraları için açıldı balkonumuz :)
Hayırlısı, çok yakında geceleri de oturmaya başlarız inşallah :)

Kahvaltı soframız bu kez gerçekten kahvaltı sofrası!
“Kek, börek, çörek istemiyoruz, sadece kahvaltı” şeklinde ki sert direktifler, bir gün önce misafir ağırlamanın verdiği yorgunluk ile birleşince uygulaması kolay hale geldi :)
Kendimi iyi hissedip, daha enerjik olsa idim, direktif falan vız gelirdi biliyorsunuz, çok çok çeşitler değil ama en azından önden bir börek, arkasından bir çeşit tatlı mutlaka yapardım :)
Bu kez böyle oldu, el emeği çok bir şey olmasa da cıvıl cıvıl soframı sizlerle paylaşmak ve haftaya rengarenk başlamak istedim.

ersofra13

Kahvaltı çeşitleri haricinde, yaptığım bir iki şeyden biri de, fotoğrafın köşesinden göz kırpan sucuklu yumurta, şimdi fark ettim de sarı, kırmızı ve beyaz renkleri sofra ile pek bir uyumlu olmuş canım :))

ersofra10

Hem eşimin hem de Erhan abinin fotoğrafa meraklı olması, tahmin edeceğiniz üzere en çok bana yaradı :) Bu yazıdaki tüm fotoğraflar ben sucuklu yumurta yaparken, yani toplasanız on dakika içinde çekilmiş, ne kadar şanslıyım değil mi? :)

ersofra9

Yeşil zeytin ezmeli, acukalı ve çemenli uyduruk ötesi kanapeler :)
Eşime sıkı sıkı tost ekmeği almasını tembihleyince, o da çok elzem bir şey yapacağım sanmış ve almayı unuttuğu tost ekmeği için kapının önünden geri dönüp, tekrar fırına gitmiş!
Masada sadece iki dilim tost ekmeği kullanılmış, bu çakma kanapeleri görünce, yüzünün aldığı şekli ne siz sorun ne ben tarif edeyim :)

ersofra3

ersofra4

ersofra11

ersofra5

Güzelim simitler ve çavdar ekmeğinin üstlerde görünmesine bakmayın, beyler fırıncının yüzünü güldürecek! kadar çok beyaz ekmek tükettiler dün, sonradan kendileri bile çok şaşırdılar :)

ersofra7

Kurutulmuş domatesleri on dakika kadar sıcak suda bekletiyorum, sonra suyunu süzüp, zeytinyağ ve kekik ekliyorum, çok uzun süreye gerek yok, kahvaltıdan yarım saat önce bile hazırlamanız yeterli oluyor.

ersofra8

Hiç bir dokunuşa gerek yok, kendinden süslü, tablo gibi !

ersofra12

Baharatlı tereyağı bu kez Zehra'cığımın getirdiği Carpe Diem baharat karışımı ile hazırladım.
Yapılışını buradaki sofrada anlattığım, baharatlı tereyağı görüp, markette de bu baharat karışımına rastlayınca benim için atmış sepete, sağolsun :)
Zehracığım, hem tereyağını yerken hem de çay bardağından bize göz kırpan çiçeklerini gördükçe kulaklarını çınlattık bol bol :)
Tekrar teşekkürler...

ersofra15

Sofradaki "Hünerli Bayanlar" imzası :)

ersofra6

KAHVALTI SALATASI
Yapımı çok basit, bildiğimiz Çoban Salata'nın soğansız hali olan bu salata benim sofradaki favorimdi :) sanırım en çok da ben yedim.
İçinde bolca ceviz ve nar ekşisi olduğu için; Gavurdağı Salatası'na da çok benziyor, onunda soğansız haline tabi :)
Malzemeler
  • Domates, Sivri Biber, Taze Nane, Maydanoz, Ceviz, Nar Ekşisi, Zeytinyağ, Tuz

Yapılışı

  • Domateslerin kabuklarını soyup, çekirdeklerini temizleyin ve çok minik doğrayın. Biberleri, maydanoz ve naneleri ince ince kıyın. Cevizleri iri iri doğrayın. Diğer malzemeleri de damak zevkiniz oranında ekleyip, hepsini karıştırın.

ersofra14

Benim objektifimden :) günümüzün kahvaltı sonrası keyif anları...
Necla abla papatyalı örtüyü sereceğimi tahmin edip, kucak dolusu papatyalar getirmiş sağolsun, evdeki tek vazoyu masadaki diğer çiçekler için kullandığımdan, "papatyaları koyamıyorum masaya" diye üzülüyordum; "papatyalı vazo da getirdim sana" dedi!
Her yerinden papatyalar coşan bir sofra oldu, bu son dokunuş ile, çok teşekkür ederim Necla ablacım...

ersofra2

Sofrada kullanılan; yemek takımı; Karaca....
Sürahiler, kadehler, renkli servis tabakları; Paşabahçe....
Çatal-kaşık takımı; Jumbo (2000 modeli)....
Taşlı peynir ve çukur ekmek tabağı ile dikdörtgen servis tabağı; Yağmur Züccaciye....
Çay bardakları; Tantitoni, Koleksiyon Mobilya - Faruk Malhan "İstanbul" tasarımı....
Kedili çatal bıçak aparatı; Bernardo....
Yeşil vazo; Mudo Concept...
Peçeteler; Ikea...
H B şeklindeki tabaklar ve ayaklı servis; hediye (mağaza ismini bilmiyorum)...
Kırmızı masa örtüsü, papatyalı tül masa örtüsü ve peçetelikler; Lsi Agency (0212-231 61 23)...

0 yorum:

Yorum Gönder