Banner 468 x 60px

 

30 Nisan 2007 Pazartesi

Bisküvili Sütlü İrmik Tatlısı

0 yorum
İrmik Tatlısı

SÜTLÜ İRMİK TATLISI SEVENLER İÇİN BİR SUNUM...
Hafta sonu gelen arkadaşlarımız için yemekten sonra sütlü bir tatlı yapmak istedim. Çok sevdiğim sütlü irmik tatlısı bir iki minik ilave ile hafif bir pastaya dönüştü. Bisküvi ile uyumlu olurmu diye çekindim biraz ama sonuç beni üzmedi. Hafif ve serin bir yaz tatlısı oldu. Arkadaşlar da tatlıyı beğenince, kendileri yayınlanmayı hakettiler:)
Bu tatlı yapımı son derece kolay, misafirleriniz gelmeden 2-3 saat önce hazırlayabilirsiniz, ama siz "ben biraz daha oyuncaklı bir sütlü irmik tatlısı yapmak istiyorum" derseniz;
Narlı İrmik Pastası'nı öneririm.

Malzemeler
  • 1 Lt. Süt
  • 9 Yemek Kaşığı (tepeleme) İrmik
  • 8 Yemek Kaşığı (tepeleme) Şeker
  • 1 Paket Vanilya
  • 1 Paket Kakaolu (piknik) Bisküvi
  • 1 Adet Muz
  • 1-2 Yemek Kaşığı (iri çekilmiş) Fındık
  • Tarçın (üzerini süslemek için)

Yapılışı

  • Süt, irmik ve şekeri sürekli karıştırarak pişirin. Kaynamaya başlayıp, göz göz olunca altını kapatın ve vanilyayı ekleyerek karıştırın.
  • Hafifçe ıslattığınız, kek kalıbına (yada isterseniz Borcam'a) tatlının yarısını dökün, kakaolu bisküvileri ve dilimlenmiş muzları dizin.
  • Az miktarda fındık kırığı serpin ve tatlının diğer yarısını dökün.
  • Buzdolabında 3-4 saat dinlendirin ve ters çevirerek dilimleyin.
  • Üzerine isterseniz sadece tarçın yada bir kasede harmanladığınız, tarçın, fındık kırığı ve toz bisküviyi serpin. Her iki şekilde de çok güzel oluyor.

0 yorum:

Yorum Gönder